"Ne Olursa Olsun Zinciri Kırmayın!"

"Ne Olursa Olsun Zinciri Kırmayın!"

Konya reklam sektörünün tanınan isimlerinden biri olan DP CREATİVE Başkanı Hasan Hüseyin Uğuzyiğit ile Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü 4.sınıf öğrencileri olarak bir röportaj gerçekleştirdik.

13 Ocak 2017 - 15:16

Bizler eğitim hayatımızın son demlerini yaşarken, bizleri motive eden keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Eğer mesleğimizin kıymetini bilirsek ve işimizi sevgi ile yaparsak başarılı işlere imza atacağımızdan bahsetti, çünkü reklamcılığın bir aşk işi olduğuna ve sadece seven insanların, bu işe inananların yapabileceğine inanıyor…

Bize kendinizi tanıtır mısınız?

Konya’da doğdum büyüdüm buralı olduğum için bütün eğitim hayatım burada geçti. Burada olmamın tek sebebi ise memleketim olmasından kaynaklı. Ben bilgiye aç bir insanım, sürekli bu isle ilgili makaleler, kitaplar okumaya vakit ayırıyorum. Bilgiye ulaşamıyorum diye birşey olduğuna veya yeterli bilgiye sahibim diye bir durum olduğuna inanmıyorum. Bilgiyi almak isteyen ve istemeyen insan vardır, öğrenmenin sonu yoktur. Bu nedenle okuduğunuz bölümün ve okulun kıymetini bilin.

DP CREATİVE nasıl bir yer, nasıl tanımlarsınız burayı?

Ajansın kapısından içeriye girdiğiniz andan itibaren burayı kolaylıkla benimsersiniz. Gülüşmelerin arasında karşılanır, bir anda elinizde bir kupa kahve bulursunuz, hatta kendinizi bir kreatif toplantının içerisinde yorum yaparken bulabilirsiniz. Kuruluş amacı her ne kadar reklam ajansı formatında olsa da, ekip ilk kurulduğu günden itibaren müşterilerine yol arkadaşlığı ve fikir mühendisliği yapan kişilerden oluşur.

Neden bu sektörü seçtiniz, bize biraz sektöre giriş hikayenizden bahseder misiniz?

Reklamcılıkla ilgili herhangi bir eğitim almadım, bu işte olmamım tek sebebi merak ve yeni birşeyler yapma isteği. Çünkü yeni birşeyler denemek, yeni şeyler yaratmak her zaman tatmin edici bir duyguydu benim için. Herhangi bir sektörde herkes çalışabilir ama ben yapmak, üretmek istedim, olmayan birşey tasarlamak duygusu, yaratabilmekti benim için mutluluk veren, o yüzden bu mesleği seçtim. Amcamın prodüksiyon üzerine bir şirketi var, 8 yıl boyunca onun yanında çalıştım ve kendimi bu işle ilgili geliştirebilmek için çok uğraş verdim. Daha çok 3D film üzerine çalışmalar yaptım orada. 8 yılın ardından kendi reklam ajansımı açmak istedim. 27 Mayıs 2017'de, DP CREATİVE 10. yılını doldurmuş olacak.

Neden DP ismini tercih ettiniz sizin için özel bir anlamı var mı?

Hiçbir açılımı ve özelliği yok. Ortağım Fevzi Bey ile bir gün oturuyorduk, birden ortaya çıktı ,ne olsun derken DP dedik, daha sonra şekli ve duruşu çok hoşumuza gitti ve o günden beri kullanıyoruz.

Reklamcılık sizce nedir, sadece yaratıcılık mıdır?

Bence reklamcılık sadece yaratıcılık değildir. Reklamcılık karşınızdaki insanla iletişime geçme sanatıdır, doğru şeyi anlattığınıza inanabilirsiniz evet, acaba karşınızdaki yani hedef kitleniz sizin vermek istediğiniz mesajı doğru anladı mı önemli olan budur. Bu nedenle reklamcılık hedef kitleyle iletişim kurma sanatıdır, doğru iletişimi bulmaktır. Bu sektörde ana damar fikirdir, bence de reklamcılıkta bir ajansta en önemli birim metin yazarlığıdır, çünkü asıl yaratan onlardır, grafik işini biraz eğitim alan herkes yapabilir, ama yaratmak kolay değildir. Bu meslek sevmiyorsanız çekilecek dert değildir, çünkü insanlarla uğraşmak kolay iş değil. İletişimi kurmayı sevmek gerek önce, eğer seviyorsanız işinize değer verirsiniz. Eğer değer verirseniz başkasıda yaptığınız işe saygı duyar, size değer verir.

Neden Konya peki, sizce de bu işin kalbi İstanbul değil mi?

Konya memleketim olduğu için Konya’dayım, ama Konya’da son zamanlarım diyebilirim çünkü Konya’da reklam fikrine değer verilmiyor maalesef. İstanbul'a taşınmak gibi bir fikrimiz var zaten ama taşınalım deyince taşınılmıyor maalesef, çünkü reklamcılık kafe açmak gibi bir iş değil, reklam ajansıda sadece bir dükkan değil. Gerekli iletişimleri kurmaya çalışıyoruz şuan, yakın zamanda DP CREATİVE olarak taşınacağız.

Konya’daki reklam sektörüne nasıl bakıyorsunuz, burada gelişme söz konusu mu?

Ben sektöre ilk girdiğim zaman reklam sektörü sürekli değişiyor, gelişiyor dediler. Kim böyle diyorsa ben kesinlikle katılmıyorum. Bir çizgi var, eğer o çizgiyi geçemiyorsanız bu gelişme değildir. Eğer gelişme yoksa ortada, gerileme oluyor demektir.

Buradaki firmaların mantığı biraz yanlış. Biz reklam biliyoruz doğru ama firmaya briefin ne olduğunu öğretmek bizim işimiz değil bence. Firmalardan bize geldiklerinde duyduğumuz cümle genelde aynı ‘güzel olsun’. Analiz, hedef kitle, strateji hiçbir bilgi yok. Sadece ''güzel'' birşeyler istiyorlar bizden. 

Reklamın iyisi kötüsü olmaz diye saçma bir söz var memleketimizde. Bu size, reklamcılara yapılan en büyük hakarettir. Bunun anlamı “senin okuduğun her şey çöp” demektir.  İyisi kötüsü olmasaydı bu işi herkes yapardı zaten.

Müşterileriniz yaptığınız işi beğenmezse sizin tutumunuz ne oluyor?

Evet böyle bir ihtimal her zaman var, bu yüzden önceden birçok alternatif sunuyorduk firmalara. Ama o zamanlar reklamcılığı tam anlayamadığımız, kavrayamadığımız zamanlardı. Artık böyle bir durum söz konusu degil. Burada ki asıl mesele iletişim ve fikir, yaptığımız işe güveniyoruz bir kere, doğru işi yaptığımıza emin olduğumuz zaman problem olmuyor. Müşteri logosunu daha büyük istediği zamanlar oluyor, bizde sebebini anlattığımızda anlayış gösteriyorlar.  

Sevmediğiniz ve inanmadığınız bir işi sadece para için yapar mısınız?

Eskiden şartlar gereği mecburiyetten yaptığımız oluyordu, az önce belirttiğim  gibi o zamanlar reklamcılığı kavrayamadığımız zamanlardı yalan değil paraya ihtiyacımızda vardı. Ama artık yapmıyoruz. Değer verdiğimiz inandığımız işleri yapıyoruz.

Çalışanlarınızı seçerken ne gibi özellikler arıyorsunuz?

Reklamcılık eğitimi almış olması ve bu işi sevmesi çok önemli. Önceden buna dikkat etmiyorduk. Kendimden biliyorum, bu işin eğitimini almamış insanın bu mesleği deneyimleyip öğrenmesi en az 10 yılını alıyor, benimde buna ayıracak vaktim yok. Bu işin eğitimini almış olması ilk standardımız, işi sevmesi önemli bizim için, bu işe kendini vermesi gerek.

RÖPORTAJ

Murat Aydoğan - Okan Yılmaz - Fulya Karayazı - Selim Erdem - Ecem Okatan

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Bedelli askerlikle ilgili detaylar açıklandı
Bedelli askerlikle ilgili detaylar açıklandı
Borç öteleme yada yeni yapılandırma olacak mı?
Borç öteleme yada yeni yapılandırma olacak mı?