Harekete Geç Stresle Baş Et


Sel baskınları, orman yangınları, üzücü haberlerle dolu stresli gündemden, şehir yaşamının hareketsizliğe teşvik eden zorlu koşullarından sıyrılıp, kendimizi mutlu edeceğimiz alışkanlıkları incelemeye ne dersiniz? Çoğumuz zaman yönetiminde zorlanıyor, iş yetiştirme telaşıyla ezbere bir döngüde kalıyoruz. Birçok işimizi internet üzerinden oturduğumuz yerden hallediyor, bir yerlere araçlarla gidiyor, asansör kullanıyoruz. Haftasonu da bir mangalı hak ettik diyerek bolca yiyoruz. Stresimizi madem atmak istiyoruz, sizi mangal başından alalım lütfen :)

side_plank.jpg

Bazı besinler, seratonin (mutluluk hormonu) salgısını, bazıları da endorfin hormonunu (vücudumuzun ağrıyan dokuları iyileştirmek amacıyla kendiliğinden ürettiği hormon) salgılamamızı sağlar. Böylece stres seviyesini düşürmüş oluruz. Bunlar hangi yiyeceklermiş bir bakalım;

Stresi azaltan meyveler; çilek, muz, avokado, yaban mersini.

Sebzeler; karnabahar, kuşkonmaz, ıspanak, maydanoz, yeşilbiber, brokoli.

Kuruyemişler; badem, ceviz.

Hayvansal gıdalar; balık, yumurta, süt.

Gelelim en büyük stres savara; hareketli olmak. Bilenler bilmeyenlere anlatsın. Şimdi yazacağım egzersiz mucize yaratabilecek güçte plank hareketi. Bu hareketin sağladığı yararlarsa şöyle;

plank.jpg

Plank nasıl yapılır;

Yüzüstü yere yatın, şınav pozisyonu alın. Dirsekleriniz 90 derece olacak şekilde yerden destek alın. Omuzlarınızı aynı seviyede hizalayın. Başınızdan topuklarınıza kadar vücudunuzu düz bir şekilde tutun. Karın ve kalça bölgeniz kasılmış, sıkı durumda olmalıdır. Bacaklar omuz genişliğinde olmalıdır. Sadece dirseklerinizden ve ayak parmak uçlarınızdan destek almalısınız. Kafanızı rahat bırakın ve yere bakın. Nefes almayı kesmeyin, nefesinizi sakin bir şekilde burnunuzdan alıp, ağzınızdan verin. Formunuz bozulduğu anda hemen hareketi sonlandırın.

Plank programı;

Resimlerde gördüğünüz plank duruşlarını 15 – 20 saniye ile başlayıp 3 set yapabilirsiniz. Her duruştan sonra ve set aralarında 30 saniye dinlenmeyi unutmayın. Haftada 3 – 4 gün ile başlayıp her gün devam edebilirsiniz. Hareketleri zorlanmadan yapmaya başladığınızda süreyi 5 saniye artırarak kendinizi zorlayın. Bir ay sonra vücudunuzdaki değişim sizi şaşırtacak ve mutlu edecek. Motivasyonunuzu sağlamak için plankta rekabet edecek arkadaşlarınızı da teşvik edin.

plank-left-lifts.jpg

Form tutmak, metabolizma hızlandırmak için diğer sihirli reçete ise limonlu su. Her sabah aç karnına limonlu su hazırlayabilirsiniz. 1 bardak ılık suyun içine yarım limon (taze limon) sıkarak için. Çokça sayabileceğimiz faydalarından bazıları; yağ yakımını hızlandırır, kardiyovasküler rahatsızlıkları önler, kalori yakımı sağlar, sinir sistemini güçlendirir, böbrek taşı oluşumunu ve demir eksikliğini engeller, kanser riskini azaltır, kötü nefesi engeller, sindirimi güçlendirir, kolesterolü düşürür, iltihabı önler, kırışıklarla savaşır, dişlerinizi beyazlatır, her gün detoks yapmanızı sağlar, midenizi rahatlatır.

KİMLER TÜKETMEMELİ?

Yüksek tansiyonu olan kişiler hekime danışarak tüketmeliler. Hamile ve emziren annelerin içmemesi gerekir. Bazı ilaçların yan etkilerini tetiklediğinden ilaçlardan en az 2 saat sonra tüketilmelidir.

Not: Gün içinde tüketeceğiniz suları da arada çeşitlendirebilirsiniz. İçine nane, tarçın, elma dilimi, dilimlenmiş limon yada karanfille hazırladığınız suları içmeyi alışkanlık edinebilirsiniz.

Bugün başlamaya ne dersin ;)