Hayalindeki Kiloya Ulaşmak İstiyorsan
Diyetisyen Ayşe Duran

Diyetisyen Ayşe Duran

Hayalindeki Kiloya Ulaşmak İstiyorsan

28 Eylül 2018 - 15:29

Sağlıklı bir yaşam tarzının ana bileşeni, Dengeli Beslenmektir. Herkesin hayal ettiği bir kilo vardır. Kimi hayalindeki kilodadır, kimisi de yıllarca hayalindeki kiloya ulaşmak için çaba sarf etmektedir.

Kendinizi ve ne istediğinizi tanımlayabilmek için sizlere 8 sorum olacak;

1. Diyet yapmak sizin için ne ifade ediyor ?
  1. Aç Kalmak 
  2. Ağırlıklı Sebze Tüketmek
  3.  Yaşam Tarzı Haline Getirmek
  4. Kısıtlanmışlık Hissi
2. Ne tür yiyecekleri tercih ediyorsunuz ?
  1. Ekmek arası 
  2. Kızartılmış / Hazır / Fast Food Yiyecekler
  3. Az yağlı, Sebze ve Et Dengeli
  4. Kek / Poğaça / Hamurişi
3. Son 3 ay içerisinde diyet uyguladınız mı?
  1. Evet, internetten bulduğum düşük kalorili diyetler uyguluyorum
  2. Hayır, en son diyetisyene gitmiştim ama kilo veremeyince bıraktım
  3. Evet, Diyetisyen eşliğinde devam ediyorum
  4. Hayır, uygulamadım
4. Egzersize zaman ayırır mısınız?
  1. Evet, hafta da 30 dk-1 saat arası
  2. Evet, Ayda 30 dk-1 saat arası
  3. Evet, her gün 30 dk-1 saat arası
  4. Hayır, spora hiç vakit ayırmam
5. Kan değerlerinize ne sıklıkla baktırırsınız?
  1. Yılda 1 kere
  2. Hasta olmadıkça baktırmam
  3. Yılda 2-3 kere
  4. Hiç baktırmam
6. Herhangi bir rahatsızlığınız var mı? Düzenli olarak ilaç alıyor musunuz?
  1. Sürekli ilaç kullanmam gerekiyor. Ama sağlıklıyım ve herşey kontrol altında
  2. İlaç kullanmamı gerektirecek kadar sorun yok
  3. Rahatsızlık veren herhangi bir sağlık sorunum yok
  4. Evet, uzun süreden beri sağlık problemlerim var, ilaç kullanmıyorum. Çünkü henüz doktora gitmedim.
7. Son 3 yılda ortalama kaç kilo aldınız ?
  1. 5 kilodan az 
  2. 5-10 kilo
  3. Hiç almadım. Kilom sabit kaldı
  4. 10 ve üzerinde aldım
8. Yemek yemenizin genel olarak nedeni nedir?
  1. Karın doyurmak
  2. Zevk almak
  3. Sağlıklı olmak
  4. Stresimi ve öfkemi çıkartmak


TEST SONUCU DEĞERLENDİRME
A şıkkı fazla cevap verenler: Hafta da en az 3 saat spora vakit ayırmalısınız. Hareket etmek için bahane sizin elinizde ve hareket etmek için elinize geçen her fırsatı değerlendirin.  Kendinize yakın hissedeceğin bir diyet uzmanı ile beraber çalışmanızı tavsiye ederim. Aslında çok büyük kilo sorununuz yok. Siz kiloyu takıntı haline getirmeye başlamışsınız.
B şıkkı fazla cevap verenler: Açlık hissettiğiniz zamanlarda ara öğün yapmayı ihmal etmeyin. Ara öğünlerde sağlıklı atıştırmalıklar tercih edin. Süt, meyve, tuzsuz leblebi çiğ badem, tam tane ekmekten sandviç tercih edebilirsiniz. Hafta da 3-4 kez 30’ar dakikalık egzersizlere zaman ayırın. Kendinizi yorgun ya da hasta hissettiğiniz zaman zorla spor yapmaya kalkışmayın.
C şıkkı fazla cevap verenler: Siz kendinize değer veren, ne istediğini bilen, vücudundan memnun ve kilosunu korumayı bilen kişisiniz. Dengeli ve yeterli beslenmeye devam ediniz.
D şıkkı fazla cevap verenler: Sizde duygusal yeme bozukluğu olma ihtimali çok yüksek. Bu nedenle mutlaka bir diyet uzmanı ve endokrinoloji doktoru ile görüşmenizi tavsiye ediyorum. Su içmeyi ihmal ediyor olabilirsiniz. Yaz aylarında kg başına 35 ml su içmenizi öneriyorum. Diyelim ki kilonuz 80kg * 35= 2800 bu sonuna göre sizin günde 2800 litre su tüketmeniz, sağlıklı bir beden ve zihin için, sağlıklı ve dengeli beslenmek gerekir.

YORUMLAR

  • 0 Yorum