Farklı Sporlar Keşfedelim
Pınar Yalçın Özsoy

Pınar Yalçın Özsoy

Sağlıklı Yaşam

Farklı Sporlar Keşfedelim

Kış aylarında güneşten mahrum kaldığımız, çoğunlukla kapalı mekanlarda zaman geçirdiğimiz için moralimizi bozan etkenler daha hissedilir oluyor. Keyifli zamanlar için televizyon, bilgisayar ya da bütünleştiğimiz, ayrılmaz parçamız telefonun başında oluyoruz. Sinema, dizi, oyunlar tek başına olmaz hadi çay, kahvenin yanında  bir şeyler atıştıralım diyoruz. Tüm kışı az hareket, bol yemekle geçirip büyüttüğümüz yağ hücrelerini baharda ufaktan kilo verme telaşıyla arayışlara giriyoruz.
Spor yapmak, meşakkatli bir uğraş. Zaman ve istikrar istiyor. Bir konuda dikkatimizi toplamak, zaman ayırmak için severek yapmamız gerekiyor. O halde klasik sporlara alternatif olan belki de tam sizlik olabilecek yeni sporları keşfedelim;

aqua_spor.jpgAqua Cycling (Su Bisikleti): Havuzun içinde, eklemlere fazla yük bindirmeden pedal çeviriyorsunuz. Esasında sporcuların sakatlık evresinde (diz, kalça sakatlığı) iyileşme dönemi için kullanılan bir teknik. Tatil köyleri ve fitness merkezlerinde grup olarak yapılıyor. Su içinde pedal çevirme, kas - iskelet sistemi ve spor rehabilitasyonu için oldukça ideal.

Antigravity Yoga (Aerial Yoga): Askı sistemiyle ipekten bir hamakta, havada yoga yapıyorsunuz. Kulağa eğlenceli geliyor. Yoga hareketlerini havada yaparken vücudunuzu esnetiyor, sıkılaştırıyorsunuz. Mental ve ruhsal olarak da denge ve huzur vaat ediyor.

Jungle Challenge: Yeni nesil tempolu kardiyo egzersizlerinden olur kendisi. İlhamını doğadan alan bu egzersiz, vahşi yaşamın içindeki hayvanları taklitle tüm kas gruplarınızı çalıştırıyor. Tekno - rock fusion müzik eşliğinde oldukça eğlenceli grup aktivitesi epeydir  trendlerde.

rebounding.jpgRebounding: Trambolin üzerinde yapacağınız  yüksek kardiyo çalışmalarından biri. Etkili yağ yakma egzersizlerinden olan rebounding sizi oldukça eğlendirebilir.

Tabata: 4 dakikalık yüksek tempolu interval antrenmandan oluşan tabata, toplamda 14 dakika. 10 dakika esneme, 4 dakika tabata egzersizi. Çalışma sonrası vücudumuz 36 saat boyunca yağ yakmaya devam ediyor. Şahane form tutmayı sağlayan bu egzersiz nasıl yapılır derseniz şöyle; 8 set üzerinden yapılan egzersiz (başlangıçta 4 set yapabilirsiniz) 20 saniye yüksek tempolu çalışma, 10 saniye dinlenmeden oluşuyor. Prensip dinlenmenin iki katı çalışma. Örneğin başlangıçta şu hareketleri seçebilirsiniz; şınav, squat, plank, jumping jack. Mutlaka egzersiz öncesi esneme hareketlerini yapıyor ve vücudu hazırlıyoruz. Sonrasında ilk hareketi 20 saniye boyunca tekrarlıyor ve ardından 10 saniye dinlenip diğer harekete geçiyoruz.

Body Combat: Karşı temas olmadan, karete, teakwando, boks, tai chi karışımı yeni bir disiplin. Savunma sanatlarını sevenler ringe çıkmadan, darbe almadan bu disiplini deneyimleyebilir  :)

Aqua Zumba: Latin dansları suda yapmak mı?Neden olmasın?Suyun hafifliğinde, eklem ağrıları olmadan yapabileceğiniz güzel bir alternatif.

Yogalates: Vücut esnekliğini sağlarken, sıkılaştıran ve kasları etkili çalıştıran yoga ve plates birleşimi olan egzersiz. Yüksek tempolu, terleten, zorlayan egzersizlerden uzak olmak isteyenler için ideal seçim.
spor-003.jpgBeynimizin verimli çalışması için sürekli yenilik gerekiyor.
Rutin, beynimizi köreltirken ruhumuzu da öldürüyor. Yaptığımız sporda da mutlaka yenilikler yapmalı, egzersizlerin etkili olması içinde değişimler olmalı, sıkılmaya fırsat vermemeli.

2020'ye sayılı günler kaldı. Dilerim yeni yıl herkese çabalarının karşılığını gördüğü, neşesi bol, sağlıklı, huzurlu günler getirir. Herkese mutlu yıllaaaar :)

YORUMLAR

  • 0 Yorum